משלוח חינם! בקנייה מעל 199 ש"ח

טיפול בפסוריאזיס - מה זה בכלל? ואיך מטפלים?

Posted by Coral Yaish on

טיפול בפסוריאזיס - מה זה פסוריאזיס?

.פסוריאזיס היא מחלת עור הגורמת לכתמי עור אדומים, מתקלפים ומכוסים בקשקשים כסופים

פסוריאזיס מופיעה בדרך כלל על מרפקים, ברכיים, קרקפת והגב התחתון אך יכולה להופיע  בכל מקום בגוף. אצל רוב האנשים מופיעים כתמים קטנים של פסוריאזיס. כתמי פסוריאזיס יכולים להיות מגרדים או כואבים.

פסוריאזיס משפיע על כ-2% מהאנשים. זה יכול להתפתח בכל גיל, אך לרוב מתפתח אצל בוגרים מתחת לגיל 35. המחלה משפיעה על גברים ונשים באופן שווה.

חומרת הפסוריאזיס משתנה מאוד מאדם לאדם. עבור אנשים מסוימים זה רק גירוי קל, אבל עבור אחרים זה יכול להשפיע מאוד על איכות החיים שלהם.

פסוריאזיס היא מחלה מתמשכת (כרונית) הכוללת בדרך כלל תקופות שבהן אין לכם תסמינים או תסמינים קלים, אך יש תקופות שבהן התסמינים נהיים חמורים יותר.

למה פסוריאזיס מופיעה?


לאנשים עם פסוריאזיס יש ייצור מוגבר של תאי עור.

תאי עור מיוצרים ומוחלפים בדרך כלל כל 3 עד 4 שבועות, אך בפסוריאזיס תהליך זה נמשך רק 3 עד 7 ימים. ההצטברות של תאי עור היא מה שיוצרת את הכתמים הקשורים לפסוריאזיס.

למרות שהתהליך אינו מובן במלואו, הוא קשור לבעיה במערכת החיסונית. המערכת החיסונית היא ההגנה של הגוף שלנו מפני מחלות וזיהומים, אבל עבור אנשים עם פסוריאזיס, המערכת החיסונית תוקפת תאי עור בריאים.

פסוריאזיס יכולה להיות מחלה תורשתית, אם כי התפקיד המדויק של הגנטיקה בגרימת פסוריאזיס אינו ברור.

תסמיני פסוריאזיס של אנשים רבים מתחילים או מחמירים בגלל אירוע מסוים, המכונה "טריגר". גורמים אפשריים לפסוריאזיס כוללים פציעה בעור, דלקות גרון ושימוש בתרופות מסוימות.

הפסוריאזיס אינו מדבק, ולכן לא ניתן להפיץ אותו מאדם לאדם.

כיצד מאבחנים פסוריאזיס?

רופא משפחה יכול לרוב לאבחן פסוריאזיס על סמך הכתמים על העור שלכם.

במקרים נדירים, דגימת עור קטנה, הנקראת ביופסיה, תישלח למעבדה לבדיקה במיקרוסקופ. זה קובע את הסוג המדויק של פסוריאזיס ושולל הפרעות עור אחרות, כגון סבוריאה דרמטיטיס, חזזית פלנוס, חזזית סימפלקס ופיתוריאזיס רוזאה.

ייתכן שתופנה לרופא עור (מומחה באבחון וטיפול במצבי עור) אם הרופא שלכם אינו בטוח לגבי האבחנה שלכם, או אם מצבכם חמור.

אם הרופא שלכם חושד שיש לכם דלקת מפרקים פסוריאטית, שהיא לפעמים סיבוך של פסוריאזיס, ייתכן שתופנו לראומטולוג (רופא המתמחה בדלקת פרקים). יתכן ותעברו בדיקות דם כדי לשלול מצבים אחרים, כגון דלקת מפרקים שגרונית, ייתכן שיבוצעו צילומי רנטגן של המפרקים הפגועים.

טיפול בפסוריאזיס - מהן דרכי הטיפול?

אין כרגע תרופה לפסוריאזיס, אך מגוון טיפולים יכולים לשפר את הסימפטומים ואת המראה של כתמי עור.

ברוב המקרים, הטיפול הראשון בו נעשה שימוש יהיה טיפול מקומי, כגון צריכת ויטמין די או קורטיקוסטרואידים מקומיים. טיפולים מקומיים הם קרמים ומשחות לפסוריאזיס שמורחים על העור.

אם הטיפולים האלו לא ישפרו את מצבך או שזה רק יחמיר, במקרה כזה ניתן להשתמש בטיפול הנקרא פוטותרפיה. פוטותרפיה כוללת חשיפת העור לסוגים מסוימים של אור אולטרה סגול.

במקרים חמורים, בהם הטיפולים הנ"ל אינם יעילים, ניתן להשתמש בטיפולים מערכתיים. אלו הן תרופות דרך הפה או בהזרקה הפועלות בכל הגוף.

חיים עם פסוריאזיס

למרות שפסוריאזיס היא רק גירוי קל עבור אנשים מסוימים, היא יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של אלו שנפגעו בצורה חמורה יותר.

 זה גם די נפוץ לפתח רגישות, כאב ונפיחות במפרקים וברקמת החיבור. זה ידוע בשם דלקת מפרקים פסוריאטית.

שוחח עם רופא המשפחה או צוות הבריאות שלך אם יש לך פסוריאזיס ויש לך דאגות לגבי זה. הם יכולים להציע ייעוץ וטיפול נוסף במידת הצורך. ישנן גם קבוצות תמיכה לאנשים עם פסוריאזיס, כמו האגודה לפסוריאזיס, שבהן ניתן לדבר עם אנשים אחרים עם המחלה.

 

 אנו ממליצים לכם טיפול במשחות ובקרמים ייחודיים וטיפוליים, תוכלו למצוא אצלנו באתר משחות וקרמים ייחודיים לטיפול בעור של המותג קורל יעיש


Share this post



Older Post ← → Newer Post

לקוחות מספרים עלינו

ענת, נהריה

היי קורל קבלתי את המוצרים ואני ממש ממש שמחה עם קרם הרגליים ! יש לי עור יבש מאד. התגובה המהירה של העור לקרם הרגליים היא פשוט הדהימה אותי ושמחה אותי מאד ! העור רך נעים ואני רק לאחר טיפולים בודדים ! מודה מאד מאד מאד ! ומחכה לדווח לך שגם הקרם גוף והקרם ידיים יהיו בעלי אפקט מעולה כל כך ! סקרנית ומודה לך מקרב לב ענת

יאנה, אילת

רק רציתי לספר שהקרם ידיים שלך פשוט המצאה מדהימה!! מרגיש מדהים אפילו אחרי ימים מעטים של שימוש. ממש שמחה שגיליתי עליכם!

מרגלית, ראש העין

היי, הגעתי אליכם מהמלצה של חברה. הזמנתי את הקרם גוף בעקבות ההמלצה ולאחר מכן היה מובן מאליו שאזמין את שאר המוצרים בעיניים עצומות. הכל מדהים ומפנק אז תודה

מירב, יהוד

וואו המון זמן חיפשתי מוצרים שבאמת יעזרו לגירודים ויובש, הקרם גוף הטיפולי מזין ומשאיר את העור ללא גירודים לזמן ארוך מאוד. כל הסדרה הטיפולית מדהימה ויעילה בעיניי, כמישהי רגישה נורא בעור, אותי זה מציל כל יום מחדש

תשלום מאובטח
משלוח מהיר עד הבית
באישור משרד הבריאות